Ul. Rzepakowa 2, Ul. Karliczka 6.
660 033 244 od pn-pt w godzinach 8-16
biuro@iqacademy.pl

Przedszkole Rzepakowa 2

Opis Przedszkola

Naszą naczelną zasadą jest „Nauka przez zabawę”, a celem jest wszechstronny rozwój dziecka.

Nauczyciele realizują podstawę programową w oparciu o polski i angielski system edukacji. Nasi podopieczni rozwijają swoje zainteresowania w małych, maksymalnie 15 osobowych grupach. Każdy z przedszkolaków w trakcie pobytu w naszej placówce, korzysta z szerokiego wachlarza usług proponowanych przez przedszkole. W ramach czasu spędzonego w przedszkolu, podopieczni mają zagwarantowaną :

  • stałą obecność native speaker`a ( w trakcie codziennych aktywności, a także grupowych zajęć dydaktycznych );
  • ciągłe wsparcie psychologa, obecnego na co dzień – zarówno dla dzieci jak i rodziców;
  • możliwość korzystania z usług fizjoterapeutów, którzy uczestniczą w życiu grupy;
  • aktywny udział zespołu logopedów, którzy dbają o prawidłowy rozwój mowy naszych podopiecznych.

Poza wymienionymi specjalistami, każda grupa przedszkolna prowadzona jest przez wykwalifikowanych nauczycieli i nauczycieli wspomagających.

Oferta edukacyjna

Edukacja w naszej placówce, to nie tylko realizacja podstawy programowej. Grono pedagogiczne stara się, aby przedszkolaki miały możliwość rozwoju w różnych dziedzinach. W ramach pobytu dziecka w placówce oferujemy zajęcia z :

  • nauki programowania i edukacji matematycznej opartej na metodzie prof. Edyty Gruszczyk – Kolczyńskiej, która zakłada wspomaganie rozwoju umysłowego dzieci wraz z edukacją matematyczną realizowaną tak, aby zapewnić im sukcesy w nauce. Wspomaganie rozwoju opiera się przede wszystkim na osobistym doświadczeniu dziecka, które stanowi budulec, z którego dziecko tworzy pojęcia i umiejętności;
  • logorytmiki, której głównym założeniem jest polisensoryczne wspomaganie rozwoju dziecka, opartego na trzech głównych zmysłach: wzroku, słuchu i dotyku ( instrument, ruch, logopedia – jako rozwój mowy ). Ćwiczenia wykonywane w trakcie zajęć logorytmicznych rozwijają mowę dziecka poprzez szereg właściwie dobranych technik i ćwiczeń. Proponowane zabawy są ściśle związane i zestrojone z ruchem, rytmem, akcentem i słowem;
  • literatury połączonej z nauką czytania wykorzystującej metodę globalną opartą na pięcioetapowej koncepcji Glenna Domana, której głównym założeniem jest optymalne stymulowanie wrodzonego potencjału mózgu od najmłodszych lat. Metoda podzielona jest na pięć etapów, które systematycznie realizowane pozwalają dziecku na opanowanie umiejętności czytania;
  • zajęć gimnastycznych, prowadzonych przez fizjoterapeutów, łączących w sobie elementy ćwiczeń siłowych, równoważnych i ogólnorozwojowych;
  • dogoterapii, która z roku na rok zyskuje coraz większą popularność. Pies poprzez bezwarunkową akceptację, zaspokaja potrzebę bliskości, łagodzi poczucie samotności, odrzucenia i lęku. Kontakt z czworonogiem pomaga radzić sobie z trudnymi emocjami. Dogoterapia dzieli się na trzy główne działy. W naszej placówce wykorzystywana jest forma AAE ( Animal Assisted Education ); czyli edukację z psem. Celem tej formy zajęć jest zmotywowanie do nauki poprzez aktywny udział psa w zajęciach.

Oferta zajęć dodatkowych w ramach czesnego

  • zajęcia z native speakerem;
  • tai-chi;
  • muzykoterapia;
  • udział w cyklicznych zajęciach „ Teatr na żywo”, w czasie którego dzieci mają okazję poznać najpiękniejsze bajki w nowoczesnej odsłonie;
  • udziału w koncertach muzycznych;
  • dogoterapia;

Zajęcia dodatkowo płatne

  • zajęcia z robotyki;
  • Przedszkoliada – cotygodniowe zajęcia ruchowe z wykorzystaniem elementów piłki nożnej, siatkowej, ręcznej oraz koszykówki, promujące idee „fair play”.

Kadra

  • mgr Agnieszka Cichocka - Dyrektor Placówki IQ Academy

Dyrektor placówki: mgr Agnieszka Cichocka

Zastępca dyrektora Przedszkola, oligofrenopedagog: mgr Joanna Hendel

Zastępca dyrektora ds. metodycznych: Anna Cieśla

Native Speaker z Wielkiej Brytanii, Specjalista nauczania dwujęzycznego: mgr Angelica Jaz-Bienek

Grupy i Wychowawcy

GRUPA DELFINKI (2,5-3 LATKI)
Wychowawca: Jolanta Górny
Pomoc Nauczyciela: Klaudia Lis

GRUPA BIEDRONKI ( 3 LATKI)
Wychowawca: Magdalena Goździkowska
Pomoc Nauczyciela: Sabina Swendrowska

GRUPA MISIE (4 LATKI)
Wychowawca: Jolanta Krupa
Pomoc Nauczyciela: Weronika Ławniczak

GRUPA PSZCZÓŁKI (5 LATKI)
Wychowawca: Gabriela Dzidowska- Grzesik
Nauczyciel wspomagający: Marta Herman

GRUPA REKINKI (5 I 6 LATKI)
Wychowawca: Anna Klimczak
Pomoc Nauczyciela: Beata Komander

SPECJALIŚCI:
Katarzyna Powroźnik: Logodeda
Karolina Łasut: Psycholog
Barbara Waśkiewicz: Fizjoterapeuta
Marta Herman: Nauczyciel Wspomagający


Plan Dnia grupy najmłodszej

6.30 – 7.00 – schodzenie dzieci
7.00 – 8.00– zajęcia opiekuńcze
8.00 – 8.30– zajęcia z native speakerem dla wszystkich grup
8.30 – 9.00 – śniadanie
9.00 – 11.30 – zajęcia dydaktyczne zgodnie z obowiązującą podstawą programową, w tym zajęcia fakultatywne
11.30 – 12.00 – obiad
12.00 – 14.30 – odpoczynek poobiedni
14.30 – 15.00 – podwieczorek
15.00 – 17.30 – zajęcia opiekuńcze, zabawy stolikowe, zabawa swobodna

Plan Dnia grupy średniej oraz najstarszej

6.30 – 7.00 – schodzenie dzieci
7.00 – 8.00– zajęcia opiekuńcze
8.00 – 8.30– zajęcia z native speakerem dla wszystkich grup
8.30 – 9.00 – śniadanie
9.00 – 9.30 – czynności higieniczne i porządkowe
9.30 – 13.00 – zajęcia dydaktyczne zgodnie z obowiązującą podstawą programową, w tym zajęcia fakultatywne
13.00 – 13.30– obiad
13.30 – 14.30 – relaksacja
14.30 – 15.00 – podwieczorek
15.00 – 17.30 – zajęcia opiekuńcze, zabawy stolikowe, zabawa swobodna

Niezbędnik przedszkolaka

Chcąc ułatwić dzieciom wejście w świat przedszkola i zapewnić im jak najlepsze warunki adaptacyjne prosimy, aby każdy przedszkolak miał przygotowaną wyprawkę, w skład której będą wchodziły:

  • kapcie na białej podeszwie gumowej, takie aby dziecko było je w stanie samodzielnie założyć;
  • w podpisanym worku dwa komplety ubrań na zmianę adekwatne do pory roku ( majtki, skarpetki/rajstopy, spodnie, koszulka );
  • pampersy i mokre chusteczki ( jeżeli dziecko korzysta );
  • strój do ćwiczeń gimnastycznych.

Reszta niezbędnych rzeczy ( m.in. szczoteczka do zębów, pasta do zębów ) jest zapewniana przez przedszkole.

Jako pracownicy oświaty, zdajemy sobie sprawę jak ważne w procesie adaptacji są zabawki przynoszone przez dzieci do przedszkola, ale również wiemy jak często mogą one ulec zniszczeniu czy zgubieniu przez przedszkolaków, dlatego prosimy, aby zabawki były przynoszone w odgórnie ustalony dzień tygodnia tj. piątek. W trosce o bezpieczeństwo, prosimy, aby zabawki nie były zbyt małe i nie zawierały małych elementów.

Godziny otwarcia placówki : Poniedziałek – Piątek : 6.30 – 17.30

Kontakt

Katowice Brynów

ul. Rzepakowa 2

tel. 733 370 025

e-mail: biuro@iqacademy.pl

Fanpage Facebook: https://www.facebook.com/iqacademykatowice/